The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate

Interviu / 10 Mai 2012 / Ioana Pîrvu
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
  • Ciprian Vrabie // Desenul ca o joacă şi simboluri reinterpretate
1/6
Pe Ciprian l-am descoperit pe Molecule F, unde a lansat Playing With Pencils, prima colecţie de eşarfe şi batiste imprimate digital pe mătase, cu grafică realizată iniţial în creion. După, am aflat că Ciprian este de fapt arhitect şi designer de interior, că desenează cu măiestrie stickere, perne şi colecţii de felcitări, în care tradiţia şi tiparele populare româneşti sunt deconstruite, simbolurile sunt reinterpretate iar imaginile copilăriei capată o dimensiune suprarealistă.
 
Când ai început să desenezi poveşti?
Am desenat de mic, deci pot afirma că desenul a fost felul meu de a mă exprima încă din copilărie. În momentul alegerii unei facultăţi, am oscilat între pictură şi arhitectură. Am ales arhitectura ştiind că nu mă va depărta de desen, ba chiar va balansa pornirile lirice cu unele practice, inginereşti. 
Ceea ce fac acum a început într-o joacă, pe o plajă pustie, când, cu zeci de hârtii după mine am început primele schiţe cu peştişori, floricele şi tot felul de elemente vegetale ... opusul planurilor riguroase de proiecte arhitecturale. Joacă a continuat, desenul a prins contur şi ....desenez.
 
Povesteşte-mi despre proiectele tale, experimente, încercări, expoziţii. La ce ai lucrat, care îţi e cel mai drag, care a fost primul? Cum ai ajuns de la cerneală la mătase?
Proiectul meu actual gravitează în jurul unui concept simplu: creez o grafică care poate fi imprimată pe diverse suporturi materiale: carton, lemn, plastic, textil. În funcţie de obiectul final apelez la imprimare digitală, serigrafie, gravare.
Prin aceste tehnici am creat diverse obiecte şi accesorii: printuri digitale tip tablou, pernuţe decorative, eşarfe şi batiste de buzunar pentru bărbaţi, tricouri, cartoline şi autocolante de perete. Acest proiect îmi este cel mai drag pentru că e relativ nou, de aproximativ un an şi creşte încet, cu foarte multe satisfacţii. Evident că au fost şi alte proiecte, în special proiectele mele de arhitectură, însă şi aprofundarea designului e o satisfacţie mare pentru mine.Referitor la mătase....tehnologia actuală permite, mai mult ca niciodată, imprimarea pe diferite fibre naturale fără a fi necesare tehnici complicate. Cum domeniul modei este unul care mă atrage mi s-a părut firesc să fac pasul acesta către imprimarea pe textile, în special mătasea care e un material nobil şi provocator.
 
Alături de cine ai desena o carte?
Nu mi-am pus niciodată această întrebare pentru că nu ştiu dacă desenatul se poate face în echipă. Ştiu în schimb cu cine aş vrea să fiu când desenez. Cu siguranţă aş desena grafică pentru o carte, înconjurat de cele trei muze Callas, Netrebko şi Lhasa.
 
Care sunt ilustratorii tai preferaţi all time?
Nu ştiu dacă am un ilustrator preferat, am văzut sute de lucrări extraordinare la foarte, foarte mulţi artişti. Îmi place designul nordic, îmi plac: Josef Frank, Klaus Haapaniemi, Dylan Martorell, Sanna Annukka, Keseg Agnes.
 
Unde se intersectează cele 2 direcţii - arhitect-ilustrator? Care dintre ele ţi-a oferit mai multe satisfacţii de-a lungul timpului?
Sunt două lucruri pe care le fac în paralel cu plăcere şi de fapt două meserii diferite care au la bază acelaşi instrument... creionul. Satisfacţia vine, cred, atunci când schiţa ta prinde formă arhitecturală, devine spaţiu interior, obiect de design sau chiar un mic obiect decorativ.
 
La ce desenezi acum? Care îţi sunt planurile?
Tocmai am terminat o grafică dedicată perioadei 1-8 martie, pentru o firmă de publicitate. Însă lucrez pentru o colecţie de imprimeuri pe textile pentru sezonul cald, o colecţie de genţi şi trebuie să definitivez o suită de propuneri grafice pentru o comandă de la un beneficiar englez.
Planurile şi visurile mele ţin de dezvoltarea mea şi a business-ului meu mai activ în domeniul  textilelor şi a modei fără a uita de arhitectură şi de amenajările interioare. 
 
Top 3 cărţi pt care ai vrea să faci ilustraţie?
Sunt trei cărţi pline de imagini şi imaginaţie pe care mi-aş dori să le ilustrez: fabulosul Grimus al lui Salman Rushdie, Şotronul lui Julio Cortazar şi Cronica păsării arc de Haruki Murakami;
 
Ce înseamnă să fii ilustrator de România?
E pretenţios spus ilustrator de România, cred că fiecare are calea lui şi modul lui de a se exprima şi, evident, de a răzbate. În zilele noastre graniţele naţionale sunt din ce în ce mai diluate, astfel încât nu cred că există un specific al ilustratorului de România. Oricum, eu nu sunt un caz reprezentativ, deoarece sunt un caz particular de arhitect care se joacă, uneori, cu creioanele colorate. Sunt convins însă că, dacă există un dram de talent, determinare şi munca rezultatele se vor vedea. Eu oricum sunt o fire optimistă ! :)
 
De unde putem să cumpărăm lucrările tale, dacă le vrem înrămate şi aranjate frumos pe perete?
Pe site-ul meu personal ciprian-vrabie.com iar produsele ce ţin de design vestimentar pe Molecule-f.com