The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

20.000 de cutii illy îmbrăcate în design-ul unui tânăr artist român

Interviu / 13 Mar 2017 / INSTITUTE.RO
  • 20.000 de cutii illy îmbrăcate în design-ul unui tânăr artist român
  • 20.000 de cutii illy îmbrăcate în design-ul unui tânăr artist român
1/2
 
"Design the illy can" este concursul organizat de illycaffè cu scopul de a încuraja tinerii artiști români să-si exprime talentul într-un mod mai puțin convențional. 20.000 de cutii illy îmbrăcate în design-ul și cu numele unui tânăr artist din România vor fi rezultatul acestui demers creativ. Proiectul se adresează tuturor celor pasionați de design, cu sau fără diplomă în domeniu.
Începând cu anul 1992, ceștile illy au fost suportul artiștilor, lucrările rezultate fiind obiectul mult apreciatelor ediții speciale illy art collection. În 2006, illy a oferit iubitorilor de cafea acces la obiecte de artă valoroasă printr-un nou suport reprezentat de cutia de cafea illy. Forma circulară a cutiei a inspirat concepte interesante care au explorat infinite posibilități de exprimare a imaginației. De două decenii, cafeaua și arta au un punct de intalnire, iar acela se numește illy art collection. 
 
Mirela Ionescu, Marketing Manager - Pro Brands Distribution, ne povestește mai multe despre concurs.
 
 

„Design the illy can” a ajuns la cea de-a doua ediție. Povestește-ne cum a pornit ideea competiției și ce v-a determinat să o continuați și anul acesta pe piața din România? 
Am continuat concursul pentru că știm că în România există potențial creativ uriaș, prima ediție fiind un real succes, și pentru că ne dorim să încurajăm tinerii artiști de aici să se exprime. Concursul a pornit de la premisa că aroma cafelei este savurată cu toate cele cinci simțuri.  Obiectele ce conțin cafea trebuie să atragă și vizual, iar cu 20 de ani în urmă, illycaffe a considerat că un simplu obiect precum o ceașcă de cafea poate fi regândit – dezvoltat, de fapt, pentru a îmbina plăcerea senzorială a cafelei cu cea a artei. Astfel a aparut illy art collection și concursul Design the illy can. Încă din 1992, de când a început colaborarea cu artiști consacrați pentru designul ceștilor, cafeaua illy a devenit cunoscută în întreaga lume si datorită lucrărilor de artă ilustrate pe cești și cutii de colecție. 

În plus față de componenta artistică a acestui concurs, există și una bazată pe educație. Cât de important este pentru tinerii artiști să ia parte la astfel de experiențe pentru dezvoltarea lor atât profesională, cât și personală?
Este esențial ca tinerilor artiști să li se ofere șansa să ia parte la experiențe care să le extindă orizonturile și să îi formeze. Acest proiect este gândit special pentru a-i susține în a-și manifesta creativitatea și a le oferi totodată un contact cu cerințele actuale din industrie. Ne dorim să descoperim și să evidențiem potențialul artiștilor români, de aceea am lansat provocarea tuturor celor pasionați de design, cu sau fără diplomă în domeniu.  
 
Procesul de jurizare s-a încheiat și câștigătorul a fost desemnat. Ce anume v-a impresionat în lucrarea sa, care au fost criteriile de selecție?  
Originalitatea și mesajul pe care l-a transmis lucrarea lui Marius Iulian Stan ne-a determinat să îi alegem creația pentru ilustrarea cutiilor de cafea. Conceptul lucrării sale a pornit de la sentimentul unic pe care îl avem atunci când savurăm o ceașcă de cafea. A ilustrat ideea unor lichide pline de culori vii, sublinind astfel plăcerea gustului pe care ți-o oferă o cafea bună. Mai mult, chiar filosofia illy este “live hapilly”, opera de artă reflectând astfel și valorile brandului.  

Ce premii au fost puse în joc în competiția „Design the illy can”, ediția a II-a?
Anul acesta oferim câștigătorului premiului I, în plus față de imprimarea lucrării pe cele 20.000 de mii de cutii de cafea illy, produse illy și un loc rezervat la cursul Disruptive Market Innovation Through Design organizat de Royal College of Arts, UK, în vara anului 2017. Așa cum spuneam, punem accentul și pe educație, iar cursul pe care l-am ales explorează un nou mod de gândire, care poate conduce la inovație. Modulul este împărțit în două etape distincte: o primă fază în care participanții vor fi invitați să recreeze un produs și o a doua etapă cu o abordare revoluționară, în care îl vor regândi de la zero. Cursul oferă o pregătire solidă pentru a răspunde nevoilor actuale din piață, acces la manageri și antreprenori în domeniu, echipe de cercetare și dezvoltare, dar și la o interacțiune constantă cu pasionații de design din diferite colțuri ale lumii. Modulul stimulează creativitatea, provocând participanții să gândească mereu idei noi de reinventare a unui produs prin design.  
Pentru locurile II (4 lucrări selectate) și III (15 lucrări selectate) am pregătit, de asemenea, produse illy. 

Care au fost membrii juriului de anul acesta?
Ediția a II-a vine cu un juriu mai numeros față de prima ediție, și anume cinci membri. Competiția îi provoacă pe participanți să își exploreze posibilitățile de exprimare a imaginației, având libertate în alegerea temei și compunerea lucrărilor. Juriul concursului din acest an este format din Carlo Bach, art & creative director illycaffè, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.  
 
De ce ar fi interesat un tânăr să participe într-o astfel de competiție?  
În primul rând, este vorba despre șansa de a raspunde unui proiect real, pe specificațiile unui produs care va apărea pe raft. În al doilea rând, vizibilitatea pe care o oferă un astfel de concurs în industrie poate reprezenta un avantaj la angajare, mai ales pe o piață competitivă, așa cum este cea din România. Mai mult, premiile oferite sunt gândite pentru a fi motivante și atractive pentru cei aflați la început de drum, iar întreaga experiență, începând de la temă și până la termenul de predare rămâne utilă.