The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Noii industriași, creativii

News / 10 Noi 2016 / INSTITUTE.RO
  •  Noii industriași, creativii
1/1
Formare Culturală, program independent de traininguri, consultanță și resurse în industrii culturale și creative, organizează anual o sesiune de networking cultural la care sunt invitați participanții la traininguri, formatorii, partenerii și la care sunt facilitate întâlnirile cu reprezentanți de instituții publice și private, de tipul organizatori și programatori de evenimente culturale, institute culturale, universități vocaționale, manageri, antreprenori, finanțatori.

Networking-ul facilitează și întâlnirile de interese în cadrul unor potențiale proiecte culturale viitoare.

La întâlnirea de networking din 14 noiembrie de la București, Formare Culturală lansează cartea „Noii industriași, creativii”, 27 de autori, 160 pagini, editura PostModernism Museum. Volumul este alcătuit prin apel deschis și invitație privată către rețeaua Formare Culturală și către reprezentanți ai industriilor culturale și creative (ICC), atât românești cât și regional europene. Scopul acestui volum este de a aduce laolaltă preocupări teoretice și practice ale sectorului creativ, ale politicilor și managementului culturale. Teoretizarea ICC se află în prezent (2016) într-un stadiu de început în România și acest volum dorește să contrbuie la extinderea bibliografiei de specialitate în aceste domenii. Volumul se structurează organic pe studii de caz, transfer de informație sub formatul interviului dar și sub formă de eseuri și cercetări cu aparat bibliografic, tipic academic. Autorii au oferit cu generozitate materiale, idei și studii, contribuind la diseminarea de informații și de cunoaștere teoretică a ICC.

În cursul lunii octombrie 2016 a avut loc și sesiunea de traininguri de toamnă: economia artei, management cultural, cereri de finanțări pentru proiecte culturale, antreprenoriat în industrii creative, la care s-au înscris 316 doritori. Cursanții Formare Culturală sunt manageri culturali, artiști, actori, muzicieni, performeri, designeri, creativi, curatori, galeriști de artă, directori de instituții publice, experți culturali, specialiști în aplicații de finanțare europeană, economiști etc.

Trainingurile s-au desfășurat la Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti. Au fost alături prietenii de la Modernism.ro, Fundația Națională a Tinerilor Manageri, Edusa, Asociația Operatorilor Culturali din România și Asociația Oricum. Trainingurile din sesiunea de toamnă 2016, întâlnirea de networking din acest an și producția cărții fac parte din „Formare Culturală, accelerator de formare profesională și hub de networking pentru tineri antreprenori”, un proiect finanțat de Ministerul Culturii.

Programul Formare Culturală implementează conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională creativă prin oferirea de traininguri în proiecte culturale și creative.

Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative – ca traineri și consultanți – laolaltă cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în industrii culturale.

Înscrierea la sesiunea de networking cultural se face printr-un mail la oana at formareculturala.ro. Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile.