The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Câștigătorul pentru CAPITOL – Arhitectură

Articol / 14 Iun 2018 /
  • Câștigătorul pentru CAPITOL – Arhitectură
  • Câștigătorul pentru CAPITOL – Arhitectură
  • Câștigătorul pentru CAPITOL – Arhitectură
1/3
A fost desemnat câștigătorului Open Call-ului pentru CAPITOL – Arhitectură. Proiectul câștigător este Teatrul Podium înscris de FÜLÖP Csenge.

Proiectul câștigător, intitulat The Catwalk Theatre, reușește să pună accentul pe valoarea compozițională a monumentului Teatrul de vară Capitol printr-o singură intervenție minimală, articulând abil zonele de interes care alcătuiesc spațiul: intrarea, grădina, scena și balconul. Dintre comentariile juriului notăm recomandarea lui Dan Dinoiu de a explora funcțiunile permise de podium, dacă acesta ar fi modular. Dorothee Hasnas apreciază capacitatea proiectului de a face clădirea să comunice și să trăiască, tratând-o cu respect. Maria Duda remarcă abordarea poetică care păstrează urmele pe care natura le-a lăsat în timp și impactul pozitiv al rampei. Deși The Catwalk Theatre nu a fost prima ei alegere, Raluca Trifa notează motivul fundamental al proiectului, rememorarea fostei funcțiuni pentru a transpune ideea de spectacol în arhitectură.

Membrii juriului au selectat proiectul câștigător în funcție de următoarele punctaje:
Raluca Trifa – coordonator de proiect în cadrul departamentului Științe Tehnice, Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”
1. OLD WATER // 2. The Catwalk Theatre // 3. Reflection

Maria Duda – arhitect în cadrul biroului BAZA.Deschidem orașul și profesor la Facultatea de Arhitectură, Universitatea “Spiru Haret”
1. The Catwalk Theatre // 2. OLD WATER // 3. Reflection

Dorothee Hasnas – architect și editor Zeppelin
1. The Catwalk Theatre // 2. OLD WATER // 3. Reflection

Dan Dinoiu – lector în cadrul departamentului Sinteza Proiectării de Arhitectură, Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”
1. The Catwalk Theatre // 2. OLD WATER // 3. Reflection

Cristina Popa – social designer în cadrul Save or Cancel
1. The Catwalk Theatre // 2. OLD WATER // 3. Reflection

Andrei Racovițan – arhitect în cadrul Save or Cancel
1. The Catwalk Theatre // 2. OLD WATER // 3. Reflection

CÂȘTIGĂTOR: Teatrul Podium de FÜLÖP Csenge

DESCRIERE: Intri în sală. Te uiți la un film. Ești spectator. Ești un actor. Filmul se uită la tine.
Și dacă ești atent, sunt mulți alți spectatori în această sală: trecătorii de pe stradă, băutorii de cafea de la bar, vizitatorii ce stau în balcoane și se uită la tot, mai puțin la film.

Așadar, intervențiile propuse de proiect crează loc pentru acești spectatori și noi actori. O PASARELĂ se dezvăluie de-a lungul vechii clădiri. Pornind din stradă, pătrunde în teatru printr-o ușă laterală, devine barul cafenelei, trece apoi în curtea interioară, traversează atriumul, ocolește șcena, urcă spre balcon ca o rampă, și în final se transformă într-un plafon semi-transparent care acoperă intreaga clădire. Din exerior pare a fi o singură linie dreaptă deasupra fațadei.

Pasarela și structura acoperișului, ca și obiectele de mobilier, sunt făcute din metal și o plasă metalică vopsită alb, având astfel impact minim asupra structurii existente. La parter sunt o galerie de artă și o cafenea, ambele având intrări din stradă și din curtea interioară. Există deasemenea o toaleta si o zona de depozitare. La nivelul intemediar se afla o sală de proiecție, un mic studio de înregistrări și o cameră tehnică. Balconul are forma sa originală împreună cu tribuna, excepție făcând mobilierul și acoperișul.

În curtea interioară, una dintre scări și-a păstrat amplasamentul, cea de-a doua a fost eliminată datorită rampei. Așadar, legătura între cele două spații (parterul și balconul) se păstrează. În sală, sistemul modular al pasarelei permite multiple aranjamente.



PREMIUL PUBLICULUI

Este acordat echipei formată din Ioana Penescu și Andrei Theodor Ioniță, care au propus un proiect conceptual, o amenajare sculpturală a spațiului, în care apa devine o legătură între trecut și prezent, așa cum remarcă Raluca Trifa.

Acestea sunt rezultatele înregistrate până în data de 30 Mai 2018.

OLD WATER de Ioana Penescu și Andrei Theodor Ioniță (66%, 156 Voturi)
The Catwalk Theatre de FÜLÖP Csenge (24%, 56 Voturi)
Reflection to the future de Butnariuc Clarisa, Prusu Ioana, Rotariu Theodor (11%, 26 Voturi)

PREMIUL PUBLICULUI: APA DE ALTĂ DATĂ de Andrei Theodor Ioniță și Ioana Penescu

DESCRIERE: Aici se afla vechea baie publică. Sau cel puțin asta credem noi că este. Nimic nu ii dă de gol prezența. Stă neobservată, o mica oază in mijlocul orașului deșert. Trecem pe lângă ceva[/ceea] ce credem că sunt vestiarele, apoi ceva ce pare o mică galerie de artă și ne găsim copleșiți de vegetația abundentă care umple grădina. În mijloc se găsește [ceea] ce presupunem că era baia principală deși, văzând-o goală, cineva ar putea spune că forma sa bizară seamănă cu o bancă. Blocurile de piatră de pe mijloc avaeau cu siguranță vreun fel de utilitate [funcție] ascunsă. Erau folosite simplu pentru a te așeza pe ele sau au fost menite să susțină niște obiecte grele? Intrând în spațiul acela rotund, întreaga curte se deschide în fața noastră.

Văzând bârnele de lemn, nu este clar dacă la un moment dat a existat un acoperiș însă acum există cu siguranță unul verde. Două rânduri de scări din beton tronează solemn, asemenea unor gardieni ai intrării. Le-am trecut calea și ne-au condus către nivelul superior. În timp ce urcam, am realizat că plantele se cățărau pe niște șufe metalice care împiedicau bârnele de lemn să cadă sub greutatea vegetației. Odată ajunși sus, valurile de trepte ne-au scos din căldură către o oază primitoare de verdeață. [-the rippling effect-] e cauzat probabil de agitația care avea loc jos odinioară. În cealaltă parte a grădinii, cele două statui lasă senzația că susțin necontenit întreaga structură a grădinii. Între acestea stă deschisă o poartă imensă către nicăieri. Într-un târziu am înțeles.



Află mai multe despre ansamblul de monumente Cinema / Teatrul de vară CAPITOL și campania de sensibilizare, aici.

Această campanie este organizată de Save or Cancel, prinfeeder.ro, și face parte din programul cultural multianual “hub cultural Cinema / Teatrul de vară CAPITOL”, co-finanțat de AFCN. Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.
Organizator: Save or Cancel

Parteneri: CNDB, Teatrul Mic, Cinema Marconi, RADEF, Monumente Uitate / Asociația ARCHÉ, Calup, Mellow Drinks, Plaja de Carte, Someș Delivery, Augmented Space Agency, Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”, Anuala de Arhitectură
Parteneri media: Zeppelin, IQads, Smark, Assamblage, Dizainăr, Iqool, anyplace.ro feeder.ro, the Institute, designist
Design: Acme Industries
Text: Cristina Popa (random) și Andrei Racovițan (ubic)

Despre Save or Cancel

Din 2008, Save or Cancel este un mediu de comunicare și propagare a artelor și culturii, promovând și facilitând rolul acestora în societatea contemporană.

Programele multidisciplinare auto-inițiate de Save or Cancel au ca scop identificarea oportunităților sustenabile și adaptabile de (re)valorizare a existentului prin proiecte de arhitectură, culturale și editoriale.