The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Romanian Design Week Classics expusă la Institutul Cultural Român

News / 18 Mai 2016 / RDW team
  • Romanian Design Week Classics expusă la Institutul Cultural Român atelier mass
  • Romanian Design Week Classics expusă la Institutul Cultural Român Ioana Ciolacu
  • Romanian Design Week Classics expusă la Institutul Cultural Român Dragoș Motica
  • Romanian Design Week Classics expusă la Institutul Cultural Român Paul Dersidan
1/4
Miercuri, 25 mai 2016, ora 18.00, la sediul Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru nr. 38), va avea loc vernisajul expoziției Romanian Design Week Classics, care reunește proiecte din domeniile arhitectură, design de produs, fashion și grafic design, create de patru designeri pentru cele patru ediții RDW și documentează dezvoltarea tehnicilor și stilului lor de-a lungul anilor. Designerii selectați sunt Atelier Mass, Dragoș Motica, Ioana Ciolacu și Paul Dersidan.



Arhitectura este reprezentată de Atelier Mass, inițiativă apărută din convingerea „că o bună comunicare cu alte domenii este necesară pentru un nivel performant al soluţiilor”. Dragoș Motica, premiat în 2015 cu aur de către A’Design Award pentru corpul de iluminat intitulat „/” și de către Asociația Producătorilor de Mobilă din România pentru alte proiecte, reprezintă categoria design de produs. Paul Dersidan, care a renunțat la activitatea în publicitate pentru a studia combinațiile tehnicilor analogice și digitale în construirea de fonturi, timbre și benzi desenate, packaging, ilustrație, colaj și pictură, reprezintă grafic design. Iar designerul vestimentar Ioana Ciolacu este cel de-al patrulea participant la Romanian Design Week Classics. Absolventă a Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, cât a Universității Naționale de Arte București, Ioana explorează relația dintre natura statică a clădirilor și structura fluidă a hainelor, făcând din brandul său o forță creatoare de prêt-à-porter recunoscută și premiată pentru estomparea granițelor dintre masculinitate și feminitate.


Selecția proiectelor care vor fi expuse:

Arhitectură: Atelier MASS – „Amenajare tenporară Palatul Cultural Blaj” (2013); „Amenajare Piața Independenței Oradea” (2014); „Studiu de refațadizare al Fabricii de Pensule” (2015); „Semnal urban TIFF” (2016) // Design de obiect: Dragoș Motica – „Seria de mobilier Marco” (2013); “/” Lamp (2014); „Recipiente ceramice pentru bucătărie” (2015); „Lampa N” (2016) // Design Grafic: Paul Dersidan – „Curcubeu” (2013); „Copertă abum Feldspar” (2014); „Ambalaj Natural Nutrition” (2015); „Peisaj” (2016) // Design Vestimentar: Ioana Ciolacu –„Paradox – Primăvară-Vară 2013”; „Paradox 2.0” (2014); „Hunters - Primăvară Vară 2015”; „All Things Nice - Toamnă Iarnă 16/17” (2016)

Romanian Design Week Classics este recomandată de UniCredit Bank și selectată în circuitul UniCredit Design Trail.

Expoziția va putea fi vizitată în perioada 25 mai - 8 iulie 2016, de luni până vineri, între orele 10.00 și 17.00,  la sediul Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru nr. 38).