The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Mapping Bucharest: Art, Memory and Revolution 1916–2016

Interviu / 28 Aug 2015 / Maria Neneciu
  • Mapping Bucharest: Art, Memory and Revolution 1916–2016
  • Mapping Bucharest: Art, Memory and Revolution 1916–2016Ciprian Muresan, Dead Weights, 2012-2015
  • Mapping Bucharest: Art, Memory and Revolution 1916–2016Cosmin Bumbutz- portret Geta Brătescu
  • Mapping Bucharest: Art, Memory and Revolution 1916–2016Belu-Simion Fainaru, Rose of Nothingness, 2015
1/4
Interviu cu Peter Weibel- curatorul expoziției Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916–2016, care face parte din prima ediție Vienna Biennale, care are loc anul acesta până pe 4 octombrie
 
Povestește-mi puțin despre conceptul curatorial din spatele acestei expoziții.
 
Expoziția se focusează pe arta contemporană românească, atât pe artiștii care activează în România, cât și pe cei care lucrează în diaspora și se concentrează pe urmele pe care trecutul le lasă în practicile artistice curente. Am fost intersat în special de artiști care au învățat din mecanisme de excludere, provenite atât din interiorul, cât și din exteriorul țării și care au reușit să le transforme în noi procese și estetici. În acest sens, arta conteporană românească ne arată la ce să ne așteptăm ăe viitor de la arta europeană.
 
Cum a fost percepută această expoziție?  
 
Cred că una dintre mizele acestei bienale este și să schimbe modul în care criticii de artă se uita la arta contemporană europeană, pentru că realitatea este că de multe ori aceștia nu sunt familiarizați cu artiști din Est, ei nu realizează că războiul rece și cortina de fier au însemnat o amputare a Europei, iar Europa de Vest a rămas pradă hegemoniei americane. Separarea Europei în două a însemnat și pierderea sufletului acesteia. Ce s-a întâmplat după conferința de presă de la Bienală? Doar doi din patru cei mai importanți critici de artă care scriu la importante ziare din Austria au menționat expoziția românească, una dintre cele mai mari expoziții din acest proiect, dar cu toate acestea, cred că cea mai mare realizare a acestei expoziții a fost că a reușit să reaunească atât de mulți artiști români într-un proiect colectiv, să îi aducă în același loc, ceea ce înseamnă o concentrare de conținut și mesaj. Cred că nici măcar artiștii expuși nu erau neapărat familiarizați cu toți ceilalți artiști din expoziție. 
 
Ce părerea ai despre creativtiatea românească? Ai putea identifica o anumită trăsătură a acesteia?

Cred că creativitatea românească este una foarte mare. După o perioadă de scădere și de deprimare, urmată de una de comparare, acum asistăm la o decompresiune. Ce m-a șocat, în sensul pozitiv, a fost calitatea tehnicilor folosite, dar și virtuozitatea ideilor și lipsa constrângerilor. 
 

Artiștii care fac parte din această expoziție:
Ovidiu Anton (* 1982)
Ion Bârlădeanu (* 1946)
Horia Bernea (* 1938–2000)
Alexandra Bircken (* 1967)
Ion Bitzan (1924–1997)
Mihuț Boșcu Kafchin (* 1986)
Geta Brătescu (* 1926)
André Cadere (1934–1978)
Mircea Cantor (* 1977)Marieta Chirulescu (* 1974)
Ana Ciceala (* 1983) & Mircea Nicolae (* 1980)
Andreea Ciobica (* 1986)
Belu-Simion Fainaru (* 1959)
Constantin Flondor (* 1936), Sigma 1 (founded 1969)
Harun Farocki (1944–2014) & Andrei Ujică (* 1951)
Adrian Ghenie (* 1977)
Eileen Gray (1878–1976) & Jean Badovici (1893–1956)
Ion Grigorescu (* 1945)
Marcel Janco (1895–1984)
Adolf Loos (1870–1933)
Ion Lucian Murnu (1910–1984)
Ciprian Mureşan (* 1977)
Dan Mihaltianu (* 1954), SubREAL (founded 1990)
Joachim Nica (* 1937)
Mircea Nicolae (* 1980)
Paul Neagu (* 1938–2004)
Dan Perjovschi (* 1961)
Eugenia Pop (1945–2012)
Raluca Popa (* 1979)
Ștefan Sava (* 1982)
Daniel Spoerri (* 1930)
Iulia Toma (* 1974)
Andrei Ujică (* 1951)
 
Vienna Biennale 2015 se desfăşoară în perioada 11 iunie – 4 octombrie și propune simultan proiecte şi idei creative din sfera artei, designului şi arhitecturii. Prin orientarea sa multidisciplinară şi împletirea ambiţiilor artistice cu industriile creative, Vienna Biennale 2015 deschide noi perspective asupra unor teme actuale, promovând în acelaşi timp o schimbare în bine a societăţii. Vienna Biennale 2015 este o iniţiativă a MAK (Muzeul de Artă Aplicată / Artă Contemporană din Viena) şi este organizată în colaborare cu Universitatea de Artă Aplicată / Artă Contemporană din Viena, Kunsthalle Viena,Architekturzentrum din Viena şi Departure (Centrul de Creaţie al Agenţiei Economice din Viena). Manifestarea beneficiază de susţinerea AIT (Austrian Institute of Technology) și OMV.
 
“Prin susținerea Bienalei de la Viena și a concursului de idei Create your Bucharest ne-am propus să încurajăm arta contemporană și să promovăm artiștii români la nivel internațional. Pentru OMV Petrom este primul proiect in domeniul artei contemporane, dar OMV are deja o tradiție de peste 4 ani în susținerea artiștilor contemporani, inclusiv a celor români.  Suntem una dintre cele mai importante companii din România și, tocmai de aceea, vrem să avem o contribuție și în alte domenii importante pentru societate”, a declarat Mariana Gheorge, Director General OMV Petrom.