The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Selecție vibrantă la RDW 2017 // Ovidiu Hrin, curator design grafic

Interviu / 13 Apr 2017 / INSTITUTE.RO
  • Selecție vibrantă la RDW 2017 // Ovidiu Hrin, curator design grafic
1/1
Una dintre cele mai bine reprezentate discipline în cadrul expoziției centrale Romanian Design Week, designul grafic include anul acesta peste 55 de proiecte de la peste 35 de designeri și studiouri, selectate de curatorii Ovidiu Hrin și Ștefan Vasilachi.
Despre selecția vibrantă de anul acesta povestește Ovidiu Hrin, oferind și o serie de tips&tricks pentru designerii aflați la început de carieră. 

Cum ți s-au părut proiectele de anul acesta de la Romanian Design Week? Ce ai urmărit atunci când ai selectat proiectele și la ce să ne așteptăm de la această ediție? 
Ca și în anii precedenți m-am concentrat puternic pe calitatea lucrării, pe timpul dedicat gândirii și conturării unei teme, pe munca investită, pe relevanța contextuală și nu în ultimul rând pe stăpânirea unui limbaj vizual coerent și bine articulat (literă, compoziție, proporții, culoare, producție...). 
Selecția de anul acesta este vibrantă - însă îmi caut în continuare încrederea că încet-încet designul grafic reușește să-și creeze propria categorie în conștiința comună pe lângă agențiile de publicitate sau de branding. Pentru crearea unei asemenea “comunități” mi-ar plăcea să simt mai mult ajutor din partea instituțiilor de învățământ sau a concursurilor.
 
Cum ți se pare că a evoluat zona de designului grafic în ultimii ani?  Ce ai spera să se întâmple în următorii 5 ani în acest domeniu și de ce crezi că are acesta nevoie/care ar fi principalele ingrediente necesare? (fie că vorbim de cadrul legislativ, colaborări, piață, comunicare etc.)
După cum menționasem și mai sus, mi se par foarte, foarte importante concursurile (preferabil cu juriu etapizat - e1. juriu național (preselecție), iar e2. un juriu din străinătate pentru selecția finală.) În primul rând, asemenea evenimente sunt imperios necesare pentru dezvoltarea și creșterea nivelului calitativ al designului autohton (vezi Golden Bee - Moskova / Zgraf - Brno Design Festival / Cehia - și foarte multe altele). 
În anii următori mi s-ar părea foarte important să existe o creștere a participanților la RDW și din restul țării, momentan se simte că-i limitat în proporție de 85% pe București, ceea ce riscă să fragmenteze percepța publicului asupra designului grafic și să se tragă concluzii pripite cum că în restul orașelor nu ar exista această profesie... Aceasta însă ține de organizare și de nivelul de informare - eu cred că trebuie să ajungă la mai multă lume, fie prin RDW, fie prin concursuri naționale, fie prin responsabilitatea proiectată din cadrul instituțiilor de învățământ. 
Speranța mea pentru următorii 5 ani este că va exista cu adevărat profesia de designer grafic și că voi putea să observ treaba asta nu prin concursuri sau inițiative de genul RDW, ci prin urmările lor ... respectiv să văd o hartă și un sistem informațional coerent și folositor la RATB, orientarea în spitale, documente coerente din partea ANAF-ului etc ... poate 5 ani este prea puțin, hai 15. 
 
Care ar fi primele 3 sfaturi pe care le-ai da unui designer la început de drum?
1. Înainte să faci curat, pregătește-te să te murdărești pe mâini;
2. Gândește 90% / lucrează 10%;
3. Evită să fii cool, evită tendințele, permite-ți să faci greșeli.
 
Care a fost cel mai bun sfat pe care l-ai primit tu în carieră?
Permite-ți să faci greșeli, de la Beter Bil'ak,
 
Care sunt cele 3 resurse/surse de inspirație pe care ar trebui să le urmărească/esențiale pentru orice designer din punctul tău de vedere?
Propria viață și propria experiență, designobserver.com, cărțile din bibliotecă.

Care este cea mai importantă calitate pe care trebuie să o aibă un designer, din punctul tău de vedere?
Să conștientizeze că totul este design.