The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

O aplicație spune povestea caselor frumoase din România

News / 24 Iul 2015 / INSTITUTE.RO
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
  • O aplicație spune povestea caselor frumoase din România
1/9
Multe case ne întorc privirea si ne îndeamnă parcă să le descoperim povestea, să aflăm cine și când le-a construit, cine a locuit în ele. Acum, datorită Fundației Colegiului Pro, cu sprijinul ING Bank, există o aplicație care dezvăluie istoria clădirilor vechi, a adevăratelor monumente istorice din România.

Aplicația se prezintă sub forma unui ghid modern al clădirilor cu valoare arhitecturală din Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova şi Constanţa. Sunt oferite informații despre foștii proprietari ai caselor, clădirilor sau conacelor boieresti, poveștile familiilor care au trăit acolo sau le-au trecut pragul. Totodată, aflăm și anul construcției sau numele arhitectului. Informațiile au fost culese și verificate de o echipă de istorici și arhitecți.

Din meniul aplicației, utilizatorii pot selecta limba dorită (conținutul aplicației este disponibil în română și engleză), orașul pe care vor să îl descopere, precum și să vizualizeze pe hartă cele mai apropiate obiective.

“Am ales să sprijinim proiectul “Poveste Urbană” nu doar pentru că este un proiect în a cărui valoare credem, ci, mai mult decât atât, pentru că însuși scopul proiectului este să scoată la lumină valori autentice, pe care timpul și-a pus amprenta și le-a făcut să intre într-un con de umbră: clădiri care ne definesc, monumente care marchează momente importante și, nu în ultimul rând, poveștile care le însoțesc și care ne dezvăluie mai multe despre comunitatea în care trăim. Avem încrederea că astfel, cunoscând mai bine trecutul și moștenirea lui, putem contribui la un viitor mai frumos pentru copiii nostri”, spune Alma Lavinia Clara Bacula, reprezentatul Fundaţiei Colegiul Pro (fosta Fundația pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro).

Pentru ING Bank, acesta este un proiect de responsabilitate socială, ce se încadrează în direcţia dezvoltare urbană. Colaborarea cu Fundaţia Colegiul Pro a pornit în urma unei competiții de proiecte, lansată de ING în octombrie 2013. Prima etapă a acestui proiect s-a desfașurat in perioada iunie – august 2014, cand publicul larg a fost invitat să intre pe platforma povesteurbana.gandul.info și să încarce fotografii și povești ale clădirilor cunoscute.

„ING Bank susține proiecte de dezvoltare urbană care urmăresc să facă mai bună viața în oraș. Inițiativele sunt alese în urma unor competiții de proiecte dedicate organizațiilor neguvernamentale. Pe lângă Poveste urbană, am sprijint și proiectul Asociației Make a Point – Turnul de apă și artă din Pantelimon - și Romanian Design Week al The Institute. Anul acesta, finanțam proiectul Asociației Tandem, care își propune să ajute persoanele nevăzătoare să devină independente în București, prin crearea unei aplicații pentru mobil construită în beneficiul lor. În ultimii trei ani, ING Bank a investit peste 200.000 de euro în aceste proiecte”, spune Roxana Colisniuc, CSR Officer ING Bank.