The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Program de CSR lansat de Porsche România și Fundația Comunitară București

News / 11 Iun 2015 / INSTITUTE.RO
  • Program de CSR lansat de Porsche România și Fundația Comunitară București
1/1
Porsche România lansează primul său program de responsabilitate socială, Mobilizăm excelența, dezvoltat împreună cu Fundația Comunitară București. Gândit ca o formă de investiție pe termen lung în comunitatea locală, programul este dezvoltat pe trei direcții strategice: Design urban, Eco-inovație și Excelență în educație. Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbană și inițiative care explorează inovativ ecologia, economia de resurse și reciclarea, respectiv bursieri care fac performanță în artă, design, sport și științe exacte. Iar începând de azi poți aplica cu proiectul tău. Bugetul total al programului, la prima ediție, este de 396.000 de lei.

Aplică cu proiectul tău!
 
Competițiile pentru proiectele înscrise în primele două direcții strategice, Design urban și Eco-inovație, au fost lansate pe 26 mai. Data limită până la care poți aplica este 31 iulie! Pentru mai multe detaliile despre tipul de proiecte cu care poți aplica, citește Ghidul aplicantului pentru fiecare dintre cele două categorii pe site-ul www.mobilizamexcelenta.ro. Pentru fiecare dintre aceste direcții sunt finanțate între 1 și 5 proiecte, în funcție de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finanțare pentru fiecare dintre direcții este de 122.000 de lei. Proiectele câștigătoare vor fi anunțate în septembrie, iar implementarea lor va avea loc între octombrie 2015 – aprilie 2016.
Competiția pentru bursele de excelență urmează să înceapă în perioada septembrie-octombrie. Programul se va adresa copiilor și tinerilor cu rezultate de performanță în artă, design, sport și științe exacte. Aceștia vor primi burse de excelență în cea de-a treia direcție strategică a programului, Excelență în educație. Bugetul pentru această arie este de 122.000 de lei, urmând să fie selectați între 3 și 10 bursieri, în funcție de nevoile acestora.

Despre program
Direcțiile strategice ale acestui program au fost validate împreună cu angajați, clienți și parteneri de afaceri ai companiei. Pentru a fi siguri că Mobilizăm Excelența produce o diferență în comunitatea locală în care ne desfașurăm activitatea, Porsche România a ales să folosească instrumente obiective de măsurare a impactului, recunoscute la nivel internațional. Social Return on Investment (SROI) este metodologia care măsoară valoarea economică, socială sau de mediu generată și/sau degradată de o organizație sau un proiect.

Proiectele înscrise și bursierii vor fi selectați cu ajutorul unor comitete independente de selecție. După selecție va avea loc și o campanie publică de votare, pe www.mobilizamexcelenta.ro. Proiectele și bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget adițional de câte 10.000 de lei fiind pus la dispoziția câte unui câștigător pentru fiecare direcție strategică. Aplicațiile sunt jurizate de comitete de selecție independente, formate din experți recunoscuți din diferite domenii:
 
Design urban: Șerban Sturdza – președinte, Ordinul Arhitecților din România, filiala București; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Națională de Arte din București; Camelia Șucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Săvoiu – consultanță și comunicare, Fondul Român de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen – Porsche România.

Eco-inovație: Mihnea Ghilduș – echipa de management Prispa și fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferențiar universitar, Facultatea Tehnică de Construcții București; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea România; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragoș Tuță – Partener și CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche România.