The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

DIPLOMA: A BODY OF WORKS

Articol / 23 Oct 2015 / INSTITUTE.RO
  • DIPLOMA: A BODY OF WORKS
  • DIPLOMA: A BODY OF WORKS
  • DIPLOMA: A BODY OF WORKS
  • DIPLOMA: A BODY OF WORKS
  • DIPLOMA: A BODY OF WORKS
1/5
Diploma reunește și în acest an, între 29 octombrie și 1 noiembrie, lucrările de licență și de masterat ale studenților de la facultățile creative din București. Expoziția investighează și evidențiează legăturile interdisciplinare, identificând preocupări comune ale domeniilor creative, care transced limitele profesiei. Asemenea unui organism, o serie cât mai diversă de membri contribuie, colaborează sau chiar concurează în a îndeplini o singură acțiune-idee.

Echipa de arhitecți UNULAUNU, invitată să contribuie la dezvoltarea evenimentul de anul acesta, prin designul de expoziție, renunță la formatul clasic de prezentare a lucrărilor, sortate pe criteriul ramurei de studiu, și vine cu un concept nou: 
″DIPLOMA: A BODY OF WORKS″. 

″În realitate nu există un grad de separare, mediul în care și pentru care se creează fiind unul infinit divers și într-o continuă mișcare. Ne-a interesat să descoperim legături inter-disciplinare și să identificăm preocupări comune care transced limitele profesiei. În final, asemenea unui organism, o serie cât mai diversă de membri contribuie, colaborează sau chiar concurează în a îndeplini o singură acțiune-idee”, explică Tudor Vlăsceanu, arhitect, UNULAUNU.
 
Analizând peste 170 de lucrări, arhitecții au conturat 12 teme majore: Celular, Gena altruistă, Gena lui Dumnezeu, Revoluții,  Membrane, Gena culorii, Neuronii-oglindă, Eredități, Mutații, Descendenți, Transmițători și Conectori. Astfel, traseul propune o serie de încăperi tematice, în care fiecare temă este reprezentată de o colecție de lucrări independent realizate și unic exprimate, semnate de tinerii absolvenți ai celor 8 universități partenere din București.  Din dorința de a conferi o dimensiune națională proiectului Diploma, acestora li s-au alăturat patru universități invitate din țară, reprezentate printr-o selecție de proiecte de pictură -  disciplină focus a ediției 2015. 
 
Campania de comunicare DIPLOMA, semnată de Gavrilă & Asociații, folosește un limbaj al formelor primare, ce reprezintă elementele de bază cu care operează toate disciplinele prezente la DIPLOMA. 

“Suntem în proiect pentru că ne place. Ne place și pentru că are și o dimensiune nostalgică, că noi n-am avut parte de așa ceva. Și e o adiție necesară la experiența universitară – te încordezi ca să intri și ai parte măcar de Balul Bobocilor. După care te încordezi patru ani ca să ieși și nimeni nu bagă de seamă. E ca și când te-ai antrena ani în șir dând la perete, după care joci fără spectatori și nu vede nimeni cât de mult ți-ai perfecționat serviciul și reverul. Dar nu e singurul motiv pentru care ne-am implicat. Ni se pare că e un plan deștept de a identifica talente aflate încă în stadiu formativ. Diploma e o inițiativă cu «valoare adăugată» și ne bucurăm să o putem sprijini”, spune Dan Popov, Gavrilă & Asociații.